Geoblog.pl    halalur    Podróże    Od Wenezueli do Argentyny 2005    Caracas, Wenezuela
2005

Caracas, Wenezuela

Wenezuela
Wenezuela, Caracas

Caracas. Początek nie był facil. Miałam problemy z otrzymaniem wizy kolumbijskiej, ale udało sie po interwencji tzw. poręczycieli. Po raz pierwszy uczestniczyłam tez w ewakuacji samolotu. Szkoda tylko, ze był to mój LO381 do Frankfurtu, skąd miałam bezpośrednie polączenie do Caracas. Zanim ewakuowano pasażerów, sprawdzono samolot (podobno nie mógl wystartować z przyczyn technicznych) i z powrotem załadowano wszystkich minęla godzina. Własnie ta godzina, którą miałam mieć na przesiadkę we Frankfurcie. Lot został opózniony o kolejne 10 minut za przyczyna protestów niektórych pasażerów, którzy zadali drugiego samolotu. Lot wraz z Lufthansa okazali sie być zorganizowani i już na płycie lotniska we Frankfurcie łapali osoby spóznione na kolejne loty. Najlepsi byli ci, lecący do Miami. Ich samolot powinien już być w powietrzu. Zostali expresem przewiezieni po płycie lotniska i zdążyli. I ja miałam te niewątpliwa przyjemność. Podobno jak początki są trudne to końce łatwe. I oby tak było, bo wracam w Wigilie.
A wiec Caracas. Położone w śródgorskiej kotlinie Kordyliery Nadbrzeżnej, ok 13 km od Morza Karaibskiego. Miasto zarówno od morza jak i od strony południowej otaczają wzgórza. Dlatego tez rozwija sie ono na osi wschód – zachód, na długości ok 25 km. Położenie w podłużnej dolinie sprzyja korkom. Te warszawskie to nic w porównaniu do tutejszych. Gdy dodamy temperatura ponad 30 st C to mamy iście ognistą mieszankę. Na szczęście tutejsi kierowcy są wyluzowani. Warszawscy tez by byli gdyby za benzynę płacili 100 bolivares. Taksówkarze powiadają, ze za litr wody mogą kupią 10 litrów benzyny. I faktycznie litr wody kosztuje 1000 bolivares czyli ok 1,5 zl a litr benzyny 15 groszy! Jeśli dobrze liczę to za 100 litrów benzynki zapłacimy w Wenezueli 15 zl. Jakbym miała tyle placić to tez bym z uśmiechem stała w korkach. Benzyna w Wenezueli jest najtańsza na świecie. Aha, pozostałe ceny są porównywalne z polskimi, może trochę niższe. Systematyczne jednak rosną.
W przewodniku Pascala z 2005 roku kurs za 1USD wynosił 1595 Bs, w dniu dzisiejszym 1 USD – 2150 Bs. Za 1 zl – 193 Bs, w dniu dzisiejszym 1 zl – ok 700 Bs. Tak duża różnica jest wynikiem dewaluacji bolivara i jednoczesnego umocnienia sie złotówki.

Info practico

Bus z lotniska do centrum - 2,5 USD. Trzeba zejść na najniższy poziom i wyjść na zewnątrz do postoju taksówek. Autobusy odjeżdzaja co 30 minut. Dojeżdzają do metra Bellas Artes.

Taxi z Bellas Artes do hotelu - ok 5 USD, taxi autoryzowana, bezpieczna. Taksówkarze czekają w miejscu, gdzie zatrzymuje sie bus z lotniska.

Nocleg Nuestro Hotel, c/del Colegio, 12 USD za pokój z łazienką, czysto, rodzinna atmosfera, dzielnica do bezpiecznych nie należy, ale w Caracas nigdzie po zmroku nie jest bezpiecznie